vorige paginaVeelgestelde Vragen

Bedrijfsregister

Ik mis dieren. Mijn bedrijfsregister loopt maar tot een datum x i.p.v. tot 01/07/02
Waarschijnlijk heeft u meer dan 500 diermutaties gehad in de periode vanaf 01/07/02. Om ervoor te zorgen dat uw pc niet vastloopt op de grote hoeveelheid informatie tonen we steeds een maximum van 500 dieren per keer. Wilt u de volgende 500 dieren ophalen dan klikt u op de groene buttum met het > teken (naast button wissen). enz.

Het lukt mij niet om m’n bedrijfsregister zelf te printen.
Het kan zijn dat uw bedrijfsregister zoveel dieren bevat dat het bestand voor uw printer te groot wordt om te verwerken. De printerinstelling staat op 12 mutaties (regels) per pagina. Boven in beeld kunt u zien hoe groot uw bedrijfsregister is. Wij willen u adviseren om via voice response een bedrijfsregister via de post op te vragen.
tel. 0900 2023030
optie 6 bestellen, vervolgens
optie 2 documenten, vervolgens
optie 7 bedrijfsregister
optie 1 via de post

Hebt u extra haast met het bedrijfsregister in verband met controle, neem dan contact op met de afdeling Registratie om zo gezamenlijk te bepalen hoe u het bedrijfsregister zo snel mogelijk in huis hebt. E-mail: registratie@cr-delta.nl of telefoon: (088) 002 44 10.

Hoe kan ik een dier opzoeken in m’n bedrijfsregister?
U kunt binnen uw bedrijfsregister zoeken op levensnummer door boven in uw browser ‘Bewerken’ en vervolgens ‘Zoeken’ aan te klikken. U krijgt nu een zoekschermpje in beeld waar u het levensnummer van het dier kunt intypen. Door gelijktijdig de Ctrl-toets + F-toets aan te klikken, krijgt u hetzelfde zoekschermpje in beeld.

Hoe kan ik de herkomst of bestemming wijzigen met behulp van internet?
- Klik in het bedrijfsregister het blauw onderstreepte levensnummer van het dier aan.
- Er opent een nieuw scherm met de diergegevens van het betreffende dier en de op basis van de gegevens meest waarschijnlijke herkomst of bestemming.
- Met behulp van de pijlknoppen kunt u het voorgestelde UBN overnemen; het is ook mogelijk om zelf de definitieve UBN of naam-adres-woonplaats in te voeren.
- Met OK bevestigt u de invoer en komt u weer op het overzichtsscherm.

Hoe kan ik in m’n bedrijfsregister een onjuiste haarkleur of geslacht wijzigen?
De kans is zeer groot dat wanneer de haarkleur of het geslacht niet juist in het bedrijfsregister staat deze dan ook niet correct in het I&R-systeem staan. Volg onderstaande stappen om deze gegevens in het I&R-systeem te corrigeren. De aanpassing in het I&R-systeem werkt door naar uw bedrijfsregister.
- stuur of fax geboortebewijs, registratiekaart of een kort briefje met daarop de wijziging (eventueel een kleine toelichting) en voorzien van datum en handtekening naar CRV, Afdeling Registratie, Postbus 454, 6800 AL Arnhem; fax: (088) 002 44 19.

Hoe kan ik in m’n bedrijfsregister een geboortedatum, moeder, of aan-/afvoerdatum corrigeren?
De kans is zeer groot dat wanneer een geboortedatum, moeder, of aan-/afvoerdatum niet juist op het bedrijfsregister staat deze dan ook niet correct in het I&R-systeem staan. Volg onderstaande stappen om deze gegevens in het I&R-systeem te corrigeren. De aanpassing in het I&R-systeem werkt door naar uw bedrijfsregister.
- vraag via voice response een overzicht rundverblijfplaatsen op: 0900 2023030
- optie 6: bestellen, vervolgens
- optie 2: documenten, vervolgens
- optie 6: I&R Rundverblijfplaatsen
- optie 1: via de post
- Stuur of fax het overzicht Rundverblijfplaatsen met daarop de wijziging (eventueel een kleine toelichting) en voorzien van datum en handtekening naar Dienst Regelingen afdeling dierregistratie, Postbus 322, 9400 AH Assen (faxnr. 0592-313605)

Ik heb een aanvraag gefaxt, hoe lang duurt het voordat ik hem nu binnen krijg?
Als er een bedrijfsregister via de fax wordt aangevraagd, wordt in principe binnen 5 minuten de fax doorgezonden. Afhankelijk van het aantal te faxen pagina’s zal daar enige tijd overheen gaan. Lukt het niet om contact te maken met uw fax (bijv. fax is bezet, papier is op) dan zal na 10 minuten opnieuw contact gezocht worden. Mislukt ook deze poging, dan wordt opnieuw na 10 minuten de derde en laatste poging ondernomen. Hebt u na een halfuur nog geen fax, hoewel uw fax aanstaat en de papiervoorraad groot genoeg is, neem dan contact op met onze afdeling Verkoop: e-mail: verkoop@cr-delta.nl of telefoon: (088) 002 44 40.

Komt uw vraag niet voor in deze lijst?
Stel hem aan onze afdeling Verkoop.



pagina printen
vorige pagina