Veelgestelde
Vragen |
Bedrijfsregister
Ik mis dieren. Mijn bedrijfsregister loopt maar tot een datum
x i.p.v. tot 01/07/02
Waarschijnlijk heeft u meer dan 500 diermutaties gehad in de periode
vanaf 01/07/02. Om ervoor te zorgen dat uw pc niet vastloopt op de
grote hoeveelheid informatie tonen we steeds een maximum van 500 dieren
per keer. Wilt u de volgende 500 dieren ophalen dan klikt u op de
groene buttum met het > teken (naast button wissen). enz.
Het lukt mij niet om m’n bedrijfsregister zelf te printen.
Het kan zijn dat uw bedrijfsregister zoveel dieren bevat dat het bestand
voor uw printer te groot wordt om te verwerken. De printerinstelling
staat op 12 mutaties (regels) per pagina. Boven in beeld kunt u zien
hoe groot uw bedrijfsregister is. Wij willen u adviseren om via voice
response een bedrijfsregister via de post op te vragen.
tel. 0900 2023030
optie 6 bestellen, vervolgens
optie 2 documenten, vervolgens
optie 7 bedrijfsregister
optie 1 via de post
Hebt u extra haast met het bedrijfsregister in verband met controle,
neem dan contact op met de afdeling Registratie om zo gezamenlijk
te bepalen hoe u het bedrijfsregister zo snel mogelijk in huis hebt.
E-mail: registratie@cr-delta.nl
of telefoon: (088) 002 44 10.
Hoe kan ik een dier opzoeken in m’n bedrijfsregister?
U kunt binnen uw bedrijfsregister zoeken op levensnummer door boven
in uw browser ‘Bewerken’ en vervolgens ‘Zoeken’
aan te klikken. U krijgt nu een zoekschermpje in beeld waar u het
levensnummer van het dier kunt intypen. Door gelijktijdig de Ctrl-toets
+ F-toets aan te klikken, krijgt u hetzelfde zoekschermpje in beeld.
Hoe kan ik de herkomst of bestemming wijzigen met behulp van
internet?
- Klik in het bedrijfsregister het blauw onderstreepte levensnummer
van het dier aan.
- Er opent een nieuw scherm met de diergegevens van het betreffende
dier en de op basis van de gegevens meest waarschijnlijke herkomst
of bestemming.
- Met behulp van de pijlknoppen kunt u het voorgestelde UBN overnemen;
het is ook mogelijk om zelf de definitieve UBN of naam-adres-woonplaats
in te voeren.
- Met OK bevestigt u de invoer en komt u weer op het overzichtsscherm.
Hoe kan ik in m’n bedrijfsregister een onjuiste haarkleur
of geslacht wijzigen?
De kans is zeer groot dat wanneer de haarkleur of het geslacht niet
juist in het bedrijfsregister staat deze dan ook niet correct in het
I&R-systeem staan. Volg onderstaande stappen om deze gegevens
in het I&R-systeem te corrigeren. De aanpassing in het I&R-systeem
werkt door naar uw bedrijfsregister.
- stuur of fax geboortebewijs, registratiekaart of een kort briefje
met daarop de wijziging (eventueel een kleine toelichting) en voorzien
van datum en handtekening naar CRV, Afdeling Registratie, Postbus
454, 6800 AL Arnhem; fax: (088) 002 44 19.
Hoe kan ik in m’n bedrijfsregister een geboortedatum,
moeder, of aan-/afvoerdatum corrigeren?
De kans is zeer groot dat wanneer een geboortedatum, moeder, of aan-/afvoerdatum
niet juist op het bedrijfsregister staat deze dan ook niet correct
in het I&R-systeem staan. Volg onderstaande stappen om deze gegevens
in het I&R-systeem te corrigeren. De aanpassing in het I&R-systeem
werkt door naar uw bedrijfsregister.
- vraag via voice response een overzicht rundverblijfplaatsen op:
0900 2023030
- optie 6: bestellen, vervolgens
- optie 2: documenten, vervolgens
- optie 6: I&R Rundverblijfplaatsen
- optie 1: via de post
- Stuur of fax het overzicht Rundverblijfplaatsen met daarop de wijziging
(eventueel een kleine toelichting) en voorzien van datum en handtekening
naar Dienst Regelingen afdeling dierregistratie, Postbus 322, 9400 AH Assen (faxnr.
0592-313605)
Ik heb een aanvraag gefaxt, hoe lang duurt het voordat ik
hem nu binnen krijg?
Als er een bedrijfsregister via de fax wordt aangevraagd, wordt in
principe binnen 5 minuten de fax doorgezonden. Afhankelijk van het
aantal te faxen pagina’s zal daar enige tijd overheen gaan.
Lukt het niet om contact te maken met uw fax (bijv. fax is bezet,
papier is op) dan zal na 10 minuten opnieuw contact gezocht worden.
Mislukt ook deze poging, dan wordt opnieuw na 10 minuten de derde
en laatste poging ondernomen. Hebt u na een halfuur nog geen fax,
hoewel uw fax aanstaat en de papiervoorraad groot genoeg is, neem
dan contact op met onze afdeling Verkoop: e-mail: verkoop@cr-delta.nl
of telefoon: (088) 002 44 40.
Komt uw vraag niet voor in deze lijst?
Stel hem aan onze afdeling
Verkoop.
|
|